رئیس مجمع امور صنفی کرج :

نماینده شورای اصناف کشور در استان البرز و رئیس مجمع امور صنفی کرج خواستار ارائه تسهیلات سوخت و حاملهای انرژی به صنوفی شد که از نظر قیمتهای حاملهای انرژی تاثیر پذیر ی مستقیم دارند .

نماینده شورای اصناف کشور در استان البرز و رئیس مجمع امور صنفی کرج خواستار ارائه تسهیلات سوخت و حاملهای انرژی به صنوفی شد که از نظر قیمتهای حاملهای انرژی تاثیر پذیر ی مستقیم دارند . به گزارش پایگاه اطــلاع رسانی شــورای اصناف کشــور “میر ابراهیم صـدیق” افزود : صنــوفی چون تولید کنند گان لباس ، سرد خانه ها ی نگه داری مواد غذایی ، قالیشویان و…. که فعالیت آنها ارتباط کامل با نرخ سوخت و حاملهای انرژی دارد ، نیاز به تسهیلات حمایتی خاص ویا تطابق نرخ خدمات و تولیداتشان با قیمتهای جدید سوخت دارند.

وی با اشاره به برنامه های دولت درامر اشتغالزایی و حفظ و حمایت از بنگاههای کوچک اقتصادی اظهار داشت : با توجه به اشراف و ارتباط نزدیک مجامع امور صنفی و اتحادیه های تحت پوشش با بنگاههای اقتصادی و واحد های تحت پوشش ، دولت ترتیبی اتخاذ کند که مجامع امور صنفی عضو کار گروه اعطای تسهیلات شده و ارائه این تسهیلات توسط بانکهای عامل به واحد های اقتصادی ( خرد وصنفی ) از کانال مجامع و اتحادیه های صنفی صورت گیرد.

 

صدیق با تقدیر از ارائه سهمیه حج اصناف توسط ریاست جمهوری ، خواستار تخصیص وگسترش این سهمیه به سایر اماکن زیارتی جهت هیات رئیسه اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی شد .

رئیس مجمع امور صنفی کرج و نماینده شورای اصناف کشور از استقرار کیوسکهایی با هدف رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص نرخ کالاها و خدمات، همزمان با اجرا شدن هدفمند سازی یارانه ها خبرداد

میر ابراهیم صدیق افزود : در راستای اجرای موفق هدفمندی یارانه ها و همراهی با اهداف دولت از اجرای این طرح، کیوسکهای دریافت شکایات مردمی از تخلفات احتمالی در خصوص نرخ کالا وخدمات با همکاری مجمع امور صنفی وسازمان بازرگانی در سطح شهر و نقاط پر تردد و میادین مستقر شد.

این کارشناس صنفی تصریح کرد : همچنین با هدف بستر سازی و اطلاع رسانی در زمینه هدفمند سازی یارانه ها ، دوره های آموزشی صنوف بر گزار شده و برنامه ریزی دقیق جهت بازرسی و نظارت بر بازار صورت گرفته است.

صدیق با تاکید بر نقش محوری شورای عالی اصناف کشور در مدیریت وهماهنگی عملکرد اتحادیه ها و مجامع امور صنفی با هدف ارتقاء جایگاه و بهبود کیفی عملکرد خانواده بزرگ اصناف کشور اظهار داشت : بر این اساس اصناف باید به بهترین شکل از اعتماد و اطمینان دولت نسبت به توانایی ها و ظرفیت های متعدد صنوف ، در قبول مسئولیت ها و وظایف محوله استفاده کنند.

وی واگذاری بازرسی و نظارت ، کنترل و تنظیم بازار و تعیین مالیات عملکرد واحدهای صنفی را بخشی از مسئولیتهای واگذار شده به اصناف دانست ، گفت : دولت در جهت اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و با تکیه بر توانایی های متعدد صنوف در حوزه های مختلف ، این مسئولیتها را به ایشان واگذار کرده است.

رئیس مجمع امور صنفی کرج در خصوص و ضعیت نرخ کالا و خدمات در این شهرستان نیز اظهار داشت : با گذشت یک هفته از آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها، نرخ کالا و خدمات در کرج افزایش نداشته است و در این خصوص استقرار تیم‌های بازرسی اصناف ، همکاری و هماهنگی با بازرسان بازرگانی ، دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آنها در اسرع وقت از اهم فعالیتهای کنترل وتنظیم بازار در این مدت بوده است.

وی نزدیکی تهران و کرج را، عامل مهمی در رکود کسب و کار صنوف این شهرستان عنوان کرد و افزود : با توجه به نزدیکی تهران وکرج ، اغلب شهروندان خریدهای خود ، به خصوص در سطح عمده را با توجیه ارزان تر و با کیفیت‌تر بودن کالا از تهران انجام می دهند و این باعث متضرر شدن واحدهای صنفی کرج شده است ، و این در حالی است که اغلب این واحدها ، مالیات عملکردی همسطح صنوف تهران می پردازند.

صدیق فعالیت دستفروشان را از دیگر مشکلات صنوف کرج معرفی کرد و ادامه داد : در این خصوص مکاتباتی با سازمانهای ذیربط در جهت رفع این مشکل انجام شده است.

دفتر بازرسی ونظارت اصناف در فرديس كرج راه اندازی شد.

كرج-فرديس- رييس مجمع امورصنفي شهرستان كرج گفت: دفتربازرسي ونظارت اصناف نمايندگي مجمع امور صنفي در فرديس راه اندازي شد.

میرابراهیم صدیق روز یكشنبه درگفت و گوباخبرنگارایرنا افزود: باراه اندازی این دفتردرمنطقه ۴۵۰ هزارنفری فردیس كرج نظارت بر فعالیتهای اصناف منطقه بیشتر می شود.

وی اظهارداشت : شهروندان درصورت مشاهده گرانفروشی و موارد دیگرمراتب رادراسراع وقت باشماره ۱۲۴ تماس به بازرسان اصفاف مستقردرفردیس منعكس كنند.

صدیق ادامه داد: طرح ساماندهی بیش از دوهزار و ۶۴۰ واحدصنفی درفردیس كرج در دستور كار قرار گرفت.

وی افزود: اكنون ۶۴ اتحادیه از جمله قنادان، كابینت سازان، كفاشان، كامیونداران، لاستیك فروشان، لبنیات فروشان، لوازم التحریر، لوازم یدكی اتومبیل ، مواد بهداشتی و آرایشی و نانوایان در منطقه ۴۵۰ هزارنفری فردیس كرج فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: فردیس كرج یكی از قدیمی ترین مناطق كرج است كه به دلیل كثرت جمعیت ، تعداد واحدهای صنفی آن در حال افزایش است .

این مسوول اظهارداشت: با راه اندازی این دفتر نمایندگی ، ساماندهی اصناف فردیس تسریع خواهد شد.

صدیق گفت: واحدهای صنفی می توانند برای گرفتن خدمات اولیه مربوط به اتحادیه های تحت پوشش خود به این نمایندگی مراجعه كنند وازاین نمایندگی خدمات اولیه رابگیرند.

رییس مجمع امور صنفی شهرستان كرج افزود: كوتاه كردن مسیر شهروندان فردیس و برای كارهای جزیی به اتحادیه های خود در مركز استان مراجعه نكنند.

دفتربازرسی ونظارت اصناف در فردیس كرج درخیابان ۳۷ شهید امیرنوبهاری فردیس مستقراست.ك/۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *