قدردانی از دو عضو شورای شهر کرج در اجلاس ماهیانه اتاق اصناف

همزمان  با فرا رسیدن نهم اردیبهشت (روز تاسیس شوراهای اسلامی) از دو عضو شورای اسلامی ،آقایان دکتر میر ابراهیم صدیق (عضو شورای اسلامی شهر کرج)و محمد مهرزاد(عضو شورای اسلامی محمدشهر) در اجلاس ماهیانه نمایندگان اتاق اصناف  قدردانی شد.

حمید کریمی ،رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در این رابطه گفت:حضور دوستان اصنافی در پارلمان شهری کرج،پس از چند دوره که از فعالیت شوراها می گذرد ،مایه مباهات وافتخار برای جامعه بازاری و اصناف کرج است .که  امیدواریم تمامی اصناف از این فرصت استثنایی ،برای برطرف ساختن مشکلات در حوزه ی بازار ،کمال بهره برداری را ببرند.

کریمی افزود: با توجه به فضای حاکم در پارلمان شهری کرج و حضور نمایندگان اصناف در این شورا ،همچنین تعامل و ارتباط صمیمانه ای که میان اعضای شورای اسلامی شهر کرج با اتاق اصناف وجود دارد ؛باید بیش از گذشته نسبت به حل مسائل اصناف ونشان دادن توانمندهای  این بخش بزرگ از جامعه ،تلاش کنیم .

وی در ادامه ضمن تشکر از تمامی اعضای شورای اسلامی شهر کرج ،روز نهم اردیبهشت را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.

"زمان نابودی غاصبان قدس فرا رسیده است"

كرج–ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرستان كرج با محكوم كردن جنایات صهیونیست ها در غزه گفت : موج بیداری اسلامی در جهان ، زمان نابودی غاصبان قدس را نزدیك كرده است .

‘میرابراهیم صدیق ‘ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: انقلاب اسلامی تغییرات ساختاری عظیمی در جهان به از جمله در موضوع فلسطین بوجود آورد.

وی ادامه داد: با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارك رمضان از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس ،آرمان فراموش شده قدس دوباره جان تازه ای گرفت و قدس به دغدغه همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان تبدیل شد.

صدیق گفت :روز قدس ،روز فریاد و مقاومت است، روز فریاد همه آزادیخواهان در دفاع از مظلومان عالم و عرصه وحدت همه مسلمانان جهان است تا یكرنگ ویكصدا فریاد آزادسازی قبله اول مسلمانان را صدا زنند.

وی ادامه داد: فلسطینیان به این نتیجه رسیدند رهایی قدس را باید در سایه اسلام تجربه كنند كه خوشبختانه با تكیه بر این آرمان احیاء شده،انتفاضه ای كه با سنگ شروع شد امروز به عرصه خروش موشكهای فجر پنج مقاومت تبدیل شده كه عرصه را بر صهیونیستها تنگ كرده و آنان امروز ناچارند در پناهگاه ها زندگی كنند.

رییس شورای اسلامی شهرستان كرج گفت : مقاوت فلسطین در سایه اعتقاد به باور های اسلامی ،شكست اسرائیل را در جنگ ۲۲ روزه،۱۰ روزه و ان شاء الله در جنگ اخیر تجربه خواهد كرد و یك قدم دیگر اسرائیل به فروپاشی نزدیك می شود.

وی ادامه داد: اینك كه در سایه بیداری اسلامی ،آرمان رهایی قدس تبلور بشری یافته است، جریان استكبار و غرب به رهبری آمریكا، اسرائیل را در اقدامات جنایتكارانه اش در غزه تشویق می كنند تا شاید از معركه نجات یابد اما فلسطینیان در سایه آرمان شهادت مقاومت را برگزیدند.

صدیق گفت : امروز مردم جهان از این اقدامات فجیع به خروش آمده و ملت استوار ایران نیز در روز جهانی قدس امسال با صلابت تر از گذشته فریاد رهایی قدس را سر خواهد داد.

 

" تنها راه چاره برای حل مشکلات کرج « الکترونیکی » شدن است"

عضو شورای شهر و رئیس شورای شهرستان کرج با عرض تسلیت به مناسبت قرار گرفتن در ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد، بر انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل های جدید تاکید کرد و اظهار داشت: تنها راه چاره برای حل مشکلات کرج « الکترونیکی» شدن است.

میر ابراهیم صدیق در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار ما، از رسانه به عنوان گوش و چشم جامعه یاد کرد و با بیان اینکه مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی روشنایی بخش و هدایتگر زندگی بشریت به سمت تعالی و ارتقای مادی و معنوی هستند، اظهار داشت: قسم خداوند عالم به قلم و آنچه می نویسد، بیانگر رسالت الهی خبرنگاران، این صاحبان فکر و اندیشه است و آنان در سنگر «رسانه» مرکب وجودشان را برای مصون ماندن نظام اسلامی از آفت ها و آسیب ها بکار می گیرند و باید اذعان داشت؛ جامعه بدون رسانه محکوم به شکست و عقب ماندگی است.
 
kamnanews-16839

 

عضو شورای شهر کرج در بخش آغازین سخنانش با اشاره به افزایش لحظه ای جمعیت در این کلانشهر اظهار داشت: بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور بعد از پایتخت متعلق به شهرستان کرج است و طی نیم قرن اخیر تعداد ساکنین شهر به بیش از هفتاد برابر افزایش یافته است. نزدیکی به تهران، وجود فرصت های کاری، مسکن ارزان، آب و هوای معتدل و چندین فاکتور دیگر بر جاذبه های کرج برای مهاجرپذیری بالا افزوده و اکنون علاوه بر اینکه شهرمان به خوابگاه کارگران و کارمندان تهرانی تبدیل شده، ارتقای آن به مرکز استان و استقرار استانداری، ادارات کل، احداث برج های مسکونی و تجاری و… نیز برای افزایش تراکم جمعیتی بویژه در محدوده مرکزی شهر مزید بر علت شده اند.


وی با تاکید بر اینکه در شهرهای پیشرفته جهان قبل از اسکان جمعیت، زیر ساخت ها و سرانه های عمرانی، خدماتی، بهداشت و درمان، آموزشی، فرهنگی و ورزشی و… بر اساس تعداد نفرات قابل اسکان در شهر تامین و تمامی ساخت و سازها بر مبنای وحدت نما، رعایت خط آسمان، لحاظ استانداردهای ایمنی و اصول شهرسازی و معماری صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: در چنین شهرهایی تمامی لوله کشی ها اعم از شبکه آبرسانی، گازرسانی، فاضلاب شهری، مخابرات و… از تونل تاسیسات عبور می کنند و عملا چیزی به نام حفاری شهری وجود ندارد. همچنین فضاهای شهری به مسکونی، تجاری و اداری، خدماتی، تولیدی و صنعتی و کشاورزی و باغات تقسیم بندی شده اند و مشکلی به نام تداخل حرایم قانونی با یکدیگر وجود ندارد. مجموعا زندگی شهرنشینی به معنای واقعی کلمه در آنها جاری است و از آنجا که اسناد جامع ترافیکی، عمرانی و خدماتی و طرح های جامع و تفصیلی پیش از اسکان ساکنین تدوین، تصویب و اجرایی شده است؛ مدیریت شهری در بدو استقرار در نقطه ای قرار دارد که برخی شهرهای ایران با قدمت چند هزار ساله هنوز بدان نرسیده اند و به دلیل فقدان یک نگرش جامع و برنامه ریزی شده در مبحث «شهرسازی»، حتی برخی کلانشهرهای کشور در یک بررسی دقیق میدانی – علمی از دریافت عنوان «شهر» باز می مانند.


صدیق در نقطه مقابل روند شهرسازی در غرب، به تشریح چگونگی ارتقای کرج به یکی از هشت کلانشهر کشور پرداخت و افزود: کرج در دهه های سی و چهلشمسی، دهستانی خوش و آب هوا با برخورداری از باغات خرم و جاذبه های بکر طبیعی بود که با سی و پنج هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از تفرجگاه های ییلاقی به شمار می رفت و حتی بازار گردشگری شهرهای ساحلی در سایه رونق توریستی اش کساد مانده بود. این روال ادامه داشت تا اینکه تهران به یکه تاز پیشرفت اقتصادی در کشور بدل شد و جوانان را از گوشه گوشه کشور به امید داشتن شغل و آینده بهتر به سمت خود خواند؛ این آغاز عصر یخبندان اقتصادی در روستاها بود و ظرف چند سال شاهد تخلیه هزاران روستا و آبادی و هجوم جمعیت به سمت پایتخت بودیم. چیزی نگذشت که خورشید «باغشهر بودن» کرج رو به افول گذشت و برای همسایگی با تهران تاوان بسیار سنگینی پرداخت کرد. کرج در یک بازه زمانی کوتاه تبدیل به شهر هفتاد و دو ملت شد و تا پایان هر سال جمعیتش تا دو برابر رشد داشت. آری، درختان و باغات و فضای سبز در مقطعی از زمان ایستاده ایستاده مرگ را تجربه کردند و از آنجا که کرج برای این میزان مهاجر «کارت دعوت» ارسال نکرده بود،«سرطان جمعیت» همچون غده ای بدخیم در کالبد شهر خانه کرد.

 

بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور بعد از پایتخت متعلق به شهرستان کرج است و طی نیم قرن اخیر تعداد ساکنین شهر به بیش از هفتاد برابر افزایش یافته است. نزدیکی به تهران، وجود فرصت های کاری، مسکن ارزان، آب و هوای معتدل و چندین فاکتور دیگر بر جاذبه های کرج برای مهاجرپذیری بالا افزوده و اکنون علاوه بر اینکه شهرمان به خوابگاه کارگران و کارمندان تهرانی تبدیل شده، ارتقای آن به مرکز استان و استقرار استانداری، ادارات کل، احداث برج های مسکونی و تجاری و… نیز برای افزایش تراکم جمعیتی بویژه در محدوده مرکزی شهر مزید بر علت شده اند…

عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: ایجاد نزدیک به دو هزار هکتار بافت فرسوده، تشکیل سکونتگاه های غیر رسمی، رشد ساخت و سازهای غیر مجاز، بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی، عدم تناسب بین جمعیت و سرانه های موجود، کمبود زمین خالی برای احداث فضاهای مورد نیاز شهری، عدم گنجایش معابر برای پذیرش حجم سنگین ترددها، کمبود نقدینگی در برابر حجم انبوه نیازها و… از آسیب های ناشی از توسعه نامتوازن کرج طی دهه های اخیر است. جمعیت کرج به تنهایی با جمعیت بسیاری از استانهای کشور برابری می کند اما اداره اش عمدتا متکی به درآمدهای شهرداری می باشد حال آنکه ضرورت دارد اجرای برخی پروژه های کلان همچون: قطار شهری، احداث تقاطع های غیرهمسطح، ساخت بیمارستانها، اجرای طرح های گردشگری و… از محل درآمدهای نفتی و بودجه های ملی دنبال شود.

 

به گفته دکتر صدیق، در حالی که در واکاوی علل عقب ماندگی کلانشهر کرج از چرخه توسعه شهری عموما روی وظایف مرتبط با شهرداریها دست گذاشته می شود اما اینکه چرا به بحران طلاق (با نرخ سالانه نزدیک به ۴۰ درصد)، بحران اشتغال (قرار داشتن در صدر جدول بیکاری در سطح کشور)، بحران آب، بحران فرهنگی و… پرداخته نمی شود، محل سوال است و باید گفت؛ مدیریت شهری جلوتر از دولت در مقام محرومیت زدایی برآمده و طی سالیان اخیر چهره این کلانشهر را دستخوش تغییر کرده است.


وی در ادامه به طرح دیدگاهش درباره راههای تعالی کلانشهر کرج پرداخت؛ صدیق در ابتدا بر توسعه زیر ساخت های «شهر الکترونیک» تاکید کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از یکصد وظیفه شهرداریها در فضای مجازی قابل ارایه است و کاهش ۴۰ درصدی مراجعات حضوری و صرفه جویی ۳۵ درصدی در هزینه های جاری را به دنبال دارد. تحقق این مهم امکان تعدیل نیرو تا سقف ۳۰ درصد را ممکن می سازد و شهرداریها می توانند فضای فیزیکی ساختمان را به سه چهارم کنونی کاهش دهند. هوشمندسازی خدمات امکان تخلف اداری در آن حوزه را به دو سه درصد می رساند و در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد. شهر الکترونیک موجب ارتقای سطح بهداشت روانی شهروندان می شود و میزان اعتماد آنان نسبت به مدیریت شهری را افزایش می دهد. مهمتر از همه تمامی بسترهای شهر الکترونیک مهیاست و با بومی سازی نرم افزارهای موجود و پیاده سازی آنها می توان گام به گام ارایه برخی خدمات را به فضای مجازی منتقل ساخت.


منتخب مردم کرج در شورای چهارم این کلانشهر اهمیت «آموزش های شهروندی» و «فرهنگسازی» را یادآور شد و بیان کرد: آموزش های شهروندی حس مسئولیت پذیری اجتماعی را در وجود افراد نهادینه می کند و با برنامه ریزی و آموزش مستمر، «ساکنین» کرج را به «شهروندانی» با دغدغه ساختن شهری زیبا، ایمن، سالم و الکترونیک مبدل می سازد و به سمتی حرکت می کنیم که الگوی زندگی شهرنشینی مختص کلانشهر کرج ترسیم شود. در صورت مشارکت عمیق شهروندان در اداره شهر و پرداخت به موقع عوارض شهری و احترام به هنجارهای اجتماعی و الزامات قانونی هزینه های مدیریت شهری کاهش می یابد و افق های روشنی پیش روی مان قرار می گیرد.


به گفته وی، عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری یکی از چالش های پیش روی کلانشهر کرج است؛ چرا که اداره شهر به شدت تحت تاثیر موازی کاریها و اعمال سلایق گوناگون قرار دارد و بسیاری از تصمیم گیریهای مهم به دلیل نبود مرجعی مشخص برای ایجاد وحدت رویه میان ادارات روی زمین مانده است.


صدیق از مشارکت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عنوان روح اصلی دغدغه های شورای چهارم یاد کرد و گفت: مدیریت شهری برای اجرای اولویت های عمرانی خود نیازمند بیش از ده هزار میلیارد تومان اعتبار است که این رقم سنگین تنها از طریق مشارکت بخش خصوصی قابل تامین است و با توجه به بودجه های محدود شهرداری و وجود محدودیت زمانی برای تامین نیازهای شهر و شهروندان، به جرات می توان گفت در صورت نبود اراده لازم برای جذب سرمایه گذار و هدایت سرمایه های سرگردان جامعه به سمت توسعه زیر ساختها شهرمان را رکود سنگینی را متحمل می شود و تا سالیان سال قادر به انجام آنچه وعده اش را مطرح کرده، نخواهد بود.


وی از برداشتن گام های مثبت برای تشکیل کمیسیون تثبیت با قابلیت چند هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای شهرمان گفت: کمیسیون تثبیت روند رسیدگی به آرای اجرا نشده کمیسیون ماده صد را بر عهده دارد و با توجه به مطرح بودن چند هزار پرونده در این حوزه، می توان به درآمدزایی بسیار بالا از محل تعیین تکلیف پرونده ها و پرداخت مطالبات قانونی شهرداری امیدوار بود.


رئیس شورای شهرستان کرج همچنین خواستار تامین اعتبار پروژه های کلان شهری از ردیف اعتبارات ملی شد و خاطر نشان کرد: دولت در قدم نخست تزریق مالی به پروژه قطار شهری را در دستور کار قرار دهد و با توجه به مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا مانع از بحرانی تر شدن وضعیت شود. چرا که امروز ترافیک کلانشهر به مرز بحران رسیده و شهر از لحاظ رفت و آمد وسایط نقلیه قفل شده است.


صدیق گفت؛ وزارتخانه های کشور و نفت توافقی را برای امضاء روی میز دارند که بخشی از درآمدهای نفتی کشور را صرف حمایت از شهرداریهای کلانشهرهای کشور می نماید و امیدوارم این مهم در زمان شورای چهارم به ثمر بنشیند.


وی از مدیران شهرداری کرج با تهیه طرح های توجیهی و ارسال به بانک مرکزی مجوزهای لازم برای فروش اوراق مشارکت تکمیل پروژه های عمرانی را در دستور کار قرار دهند.


به گفته وی، دریافت تسهیلات بانکی در شرایطی که وضعیت درآمدهای شهرداری در شرایط مناسبی نباشد، نیز مفید فایده است.

انتقاد عضو شورای شهر کرج از بی‌توجهی به انتقال بازارچه میدان مرکزی شهر

میر ابراهیم صدیق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر بازارچه شهید رجایی در فضا و مکان مناسبی قرار ندارد و جهت حفظ حقوق شهروندی و رعایت بهداشت و سلامت آنان ضروری است که شهرداری در خصوص جابجایی آن اقدامات لازم را انجام دهد.
 
این عضو شورا با تاکید بر ضرورت دسترسی آسان شهروندان به بازارچه های میوه و تره و بار تصریح داشت: احداث بازارچه های محلی در شهر اتفاق بسیار خوبی بود که شهروندان با سهولت به تامین نیازهای خود بپردازند، لذا در این میان جانمایی صحیح و مناسب بازارچه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی خاطر نشان کرد:هدف از احداث بازارچه ها جلوگیری از سد معبر عمومی و ایجاد چهره مطلوب و زیبا در شأن شهروندان کرج است زیرا شهری که به عنوان ایران کوچک نامگذاری شده باید در تمام زمینه ها سرآمد باشد.
 
عضو پارلمان شهری کرج در ادامه ضمن اشاره به ضرورت انتقال بازار میوه جنب امامزاده محمد (ع) یادآور شد: با توجه به تردد زیاد شهروندان در خیابان مذکور، وجود بازار میوه مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده و ترافیک سنگینی را متحمل می شود که ساماندهی این خیابان و انتقال بازار مذکور به مکان دیگر ضروری است.
 
صدیق مطالعات و بررسی های کارشناسی قبل از احداث بازارچه ها را گامی موثر در کاهش بار ترافیکی و سهولت دسترسی شهروندان به امکانات شهری عنوان کرد و یادآور شد: مدیریت شهری باید به عنوان یک نهاد خدمت رسان به کلیه زوایای اجرای پروژه ها توجه نماید و با رعایت مباحث فرهنگی و اجتماعی پروژه های ماندگار و مطلوبی را به یادگار بگذارد.

فرهنگ در کرج مظلوم است | نگاه کلان به فرهنگ تهدید دشمن را خنثی می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، دکتر صدیق رییس شورای اسلامی شهرستان کرج به همراه رؤسای انجمن های فرهنگی و برخی از اهالی فرهنگ صبح روز گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج حضور یافت و از نزدیک پای شنیدن دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان نشست.
مهدی ابدالی با اشاره به اینکه فرهنگ در ایران کوچک مظلوم واقع شده است اظهار داشت: کمبود اعتبارات در این حوزه اجرای برخی فعالیت های فرهنگی را با مشکل مواجه کرده است و با توجه به تهاجمات دشمنان که فرهنگ ما را نشانه گرفته اند باید با نگاهی کلان به حوزه فرهنگ تهدیدهی دشمنان را بی اثر و خنثی کنیم.
مسئولان از زیر بار مسئولیت های فرهنگی شانه خالی نکند
ابدالی با اشاره به اینکه حمایت از فرهنگ این سرزمین که ریشه در اعتقادات ما دارد وظیفه تک تک مسئولان است، اضافه کرد: همگان با این تفکر که حمایت از فرهنگ وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید میدان را خالی کنند بلکه باید بدانند که حمایت از فرهنگ وظیفه همه ما است به همین منظور نباید از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی کنیم.

این مسئول با اشاره به آسیب های کلان فرهنگی گفت: طلاق، اعتیاد، گرایش به شبکه های ماهواره ای، استفاده از قرص های روانگردان، کم توجهی به عفاف و حجاب، استفاده ناصحیح از اینترنت و سایر تکنولوژی ها، تهدید حریم خصوصي افراد در شبکه های مجازی جزو آسیب های اجتماعی هستند که اگر مسئولان دیر به فکر افتند قطعا جبران خسارات وارده کار ساده ای نخواهد بود.
میرابراهیم صدیق رییس شورای شهرستان کرج، با بیان این مطلب اظهار داشت: کمک به فرهنگ شهروندی یکی از خواسته های مدیریت شهری از اهالی فرهنگ و هنر این شهر است.
ساماندهی فعالیت های فرهنگی ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه می توان با کمک اهالی فرهنگ و هنر شهروندان را در مسیر ساختن شهری زیبا، ایمن ساخت، تاکید کرد: باید تعریف جامعی از پیوست فرهنگی به مردم ارائه کنیم چرا که پیوست های فرهنگی همجا نمود پیدا می کند و می توان با توجه به پیوست های فرهنگی از بروز تاثیرات منفی در جامعه جلوگیری کرد.
صدیق با اشاره به اینکه مدیریت شهری دغدغه فرهنگی را باور دارد، خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر تلاش می کنیم تا سطح فرهنگ عمومی در شهر به حد اعلای خود برسد و در این راه دست همه هنرمندان و اهالی فرهنگ را به گرمی می فشاریم.
در ادامه نشست رییس اتحادیه صنف پوشاک فروشان شهرستان کرج از مقدم بودن فرهنگ بر اقتصاد یاد کرد و افزود: در صورت داشتن فرهنگ متعالی می توانیم مفهوم اقتصاد را درک کرده و برای داشتن اقتصادی پویا در حرکت باشیم.
این مسئول در پایان خواستار ساماندهی فعالیت های فرهنگی در سطح شهر شد و بیان کرد: در صورتی که بر فعالیت های فرهنگی نظارت دقیق وجود داشته باشد می توانیم عواملی که بنیاد خانواده را تهدید می کند شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

واکاوی مشکلات آرامستان‌های کرج در جلسه ویژه شورای شهرستان کرج

رئیس شورای شهرستان کرج ضمن بازدید از بخش های مختلف اداری و روند پیشرفت های فیزیکی پروژه های در حال ساخت، طی نشستی مشترک با مدیرعامل و معاونین سازمان آرامستانها، پس از استماع مشکلات ، بر انعکاس مشکلات آرامستان های کرج در جلسه ویژه شورای شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، گره کور ترافیکی مبادی ورودی و خروجی آرامستان بهشت سکینه (س) در تعطیلات پایان هفته، مناسبت های مذهبی و پنجشنبه آخر سال که پاسخگوی حجم انبوه زائران نیست و همچنین خدمات رسانی آرامستان بهشت سکینه (س) به همشهریان در سراسر استان البرز و ضرروت نگاه فرا شهری به مشکلات و مسایل آن دو محور مهم گپ و گفت “میرابراهیم صدیق” و “مجتبی اسکندری” بود.

این مقام مسئول، همچنین در بازدید از مراحل تکمیل فاز نخست المان شهداء، پروژه سالن چند منظوره اجتماعات، قطعات در حال احداث و…، ضمن ابراز رضایت از تحولات عمرانی و خدماتی در سازمان آرامستانها، از آن به عنوان فصلی جدیدی از خدمت رسانی به شهروندان یاد کرد.

 

عضو پارلمان شهری کرج گفت: سازمان آرامستان ها یکی از محورهای مهم خدمات رسانی مدیریت شهری است و نباید از توجه به نیازهای آن غافل ماند؛ ارتباط آرامستانها با محیط زیست، سلامت انسانها و فضای سبز بر کسی پوشیده نیست و با گسترش شهرنشینی و افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به داشتن یک آرامستان جامع استانی بیش از پیش احساس می شود.

صدیق با بیان اینکه «بر خلاف غربی ها که بدون برگزاری مراسمات خاصی و در سکوت اموات خود را خاکسپاری می کنند، امکان احداث گورستان های محلی در داخل بافت مسکونی شهرهای کشورمان با توجه به سنت های خاص و دیگر مسایل فرهنگی و مذهبی وجود ندارد» حمایت از طرح سازمان آرامستان های شهرداری کرج برای احداث آرامستان جامع در جنوب کرج را قابل دفاع و دارای توجیه دانست و گفت: امیدوارم مسئولان با درک اهمیت سازمان آرامستانها در ابعاد گوناگون، در مقام دفاع از اقدامات آن برآیند و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در حد توان یاریگر مدیرانی باشند که سعی می کنند با کمترین بضاعت، بهترین خروجی عملکرد را داشته باشند.

رئیس شورای شهرستان کرج افزود: امروز بخشی از مشکلات آرامستانهای شهر کرج در نشست فنی با مدیر عامل سازمان احصاء شد و با توجه به اینکه شعاع خدماتی بهشت سکینه (س) شهرستانی و استانی است، مقرر شد مباحث کاری در جلسه ویژه شورای شهرستان کرج با حضور ادارات مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

صدیق، زمان برگزاری این جلسه را آینده ای نزدیک اعلام کرد و در پایان، از عملکرد مبتنی بر برنامه ریزی، هدف گذاری و ارزش گذاری مجتبی اسکندری و همکاران وی در بخش های مختلف سازمان آرامستان های شهرداری کرج تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *